podcast
Miért kudarc A feleségem története harmincezres nézőszáma? Miért álomszerű siker a Külön falkára eladott tízezer mozijegy? És miért múl felül minden…
továbbmagazin
A Mozinet eleinte nem forgalmazó cégként működött, hanem lapkiadóként, innen nyergeltek át erre a területre. Történetük 1998-ra nyúlik vissza: film…
továbbmagazin
A magyarhangya a mozik bezárása miatt nehéz időket él, a szokásosnál hamarabb hozták ki legutóbbi filmjeiket VOD-n, soron következő bemutatóikat is…
továbbmagazin
A Kispálfilm szokatlan premierjével rögtön nagyot dobbantottak, rendezvényeiken diktátorokat simogattak, dél-amerikai füstáldást csináltak, egyik…
továbbmagazin
A decemberi előzetes becslésekből még nem úgy tűnt, de a későbbi összesítés alapján mégis kiderült, hogy tavaly növekedést mutatott a hazai…
továbbmagazin
5 éve működik Magyarországon a Kreatív Európa Program Iroda, azóta számos filmtervet, produkciós céget és projektet támogattak a MEDIA alprogram…
továbbmagazin
Rögtön nagy dobással, egy Oscar-díjas chilei művészfilmmel indult el idén az ELF Pictures forgalmazói ága, azóta egymás után érkeznek tőlük a fiatal…
továbbmagazin
A Vertigo Média az európai és és magyar art-filmek, valamint a minőségi közönségfilmek egyik első számú hazai forgalmazója. Magyar vonalon legutóbb…
továbbhír
A jövőben rendszeresen hírt adunk azokról a kurrens, európai pályázatokról, amelyek a magyar filmszakma szereplői számára is elérhetőek. Az…
továbbhír
Március 1-én negyedik alkalommal indult útjára a Scope100 online filmfesztivál. Az itthon a magyarhangya szervezésében zajló mustra az idén öt…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéOliver Tate / Submarine